Lidé padají z hor, protože tam nemají co dělat. To proto tam chodí, to proto tam umírají...

MHFF 2009

7. září 2009 v 14:48 | Košťa
Čtvrtek
Letos jsem už zhruba po páté navštívil Mezinárodní horolezecký filmový festival. Vše začalo klasicky ve čtvrtek na Bišíku. První jsem tam dorazil já a Míra. Lízt se nám nechtělo a tak jsme si vzali jen lezečky a proběhli si skály, pokusili nějaký bouldery a zkusili sólo jedný V. To se nám, resp. Mírovy nepodařilo, protože se posral strachy a tak jsme se rozhodli pro pivo. Přecijenom to byla ta bezpečnější varianta. Cestou zpátky jsme potkali Toncka a tak nám aspoň ukázal jeho megaprojekt. Cesta to bude suprová, dlouhá tak 35m+ odhadem kolem IX. Potom už přišlo na řadu opravdu to pivo. Asi v osm večer dorazil Míra bratranec s Jančou a tak jsme nepopíjeli sami. Čekali jsme ještě bandu z Prahy a Pardubic, ale ty jaksi nedorazili. Popili jsme docela solidně i ve čtyřech. Míra se tentokrát ani nepoblil, takže jsme se mohli probudit do slunného a voňavého rána.

Pátek

V pátek ráno jsme se tedy přesunuli do Teplic, kde jsme postavili stany a rozběhli se do města po krámech. Po nákupech jsme se vydali směrem na Bor. Auto narvaný k prasknutí, 5lidí, 2bouldermatky. Pod kopcem jsme si rozdělili věci a hurá asi na 3km dlouhou procházku k šutrům. První zastávkou byl šutr "Titanic", tam za námi taky přišel Lukáš takže nás bylo už šest. Každej jsme se pustili do toho svýho. Já jsem si dal na rozlez nějaký 5tky a 6tky a pak jsem se snažil podpořit Ondru ve Fintové hraně 7A+, bohužel ji nedal. Přesunuli jsme se tedy o pár boulderů vedle. Naším cílem byl "Žabák" 7A. Ondra ukázal svoji prasečí sílu a nástupový krok dával nádherně staticky, já slaboch jsem musel zapojit více dynamiky. Žabák nakonec po několika pokusech padnul, tedy aspoň z mé strany. Ondra měl přelez na dosah, ale vypadl z posledního kroku a ještě si ošklivě rozříznul bříško na levé ruce. Tinanic už nám neměl co nabídnout a tak jsme se začali přesouvat za naším vůdcem Lukášem do mě neznámeho sektoru. Není ani v průvodci. Krámy jsme si rozložili u obrovského šutru jménem David. Začali jsme tam zkoušet dva lehké bouldery, které jsme nakonec přelezli. Největší problém byl morál, šutr má 5-6metrů a tak se neodskakuje zrovna nejlíp. Na vedlejším šutru se taky zkoušeli bouldery takže pohodička. Asi po 45min jsme se sbalili a začali se přesouvat.

Obcházeli jsme šutr a z druhé strany se nám ukázala nádrherná plotna. Říkám, že je škoda že tam nic nevede, jistě by to byl super boulder. Na to mi Míra bratranec oponoval, že to nejde vylízt nebo že to nevylezu. Po chvíli handrkování jsme se vsadili o 20 krakonošů a já natáhl lezečky, vzal pytel s mágem a šel na věc. Čekala mě asi 5-6metrová plotna. Zhruba ve 3/4 byl mohutnej spoďák, takovej jakoby odlom. Nad ním byla asi metr a kousek výlezová hrana. Jinak nic. Po chvíli prohlížení jsem našel malej oblej stup na nohu. Byl trochu zelenej, nebo mi tak aspoň připadal. Řádně jsem ho tedy oprášil mágem a párkrát zkusil jakoby na něj nastoupit. Vypadalo to že bude držet. Jelikož jsem byl za machra do půl těla a měl řádně nastoupáno, byla by to krysa neskutečná. Zcouval bych to pěkně pozadu, takže sedřenej a pomlácenej na 100%. Naštěstí jsem nezaváhal a navalil v klidu váhu na levou nohu která byla na oblince. Na ruce tam nebylo zhola nic, takže dřep na levé noze a rychle nahmatat výlezovou hranu. Nový boulder je tedy na světě. Dle hesla OS nebo smrt jsme mu společně vybrali jméno "Pivo nebo Smrt" klasa asi 6A, uvidíme co na to řeknou ostatní přelezci. Dále jsme se přesunuli k boulderu jménem "Pohádka" já s Ondrou jsme tam ani nic nezkoušeli a rovnou jsme se přesunuli k šutru "Kýl". Tam na nás čekala krátká oblá hranka za 6B, já jsem si ji dal OS. Ondroj se do ní bohužel nepodařilo nastoupit. Jelikož kůže a síla už moc nebyla, tak jsme se začali přesouvat pomalu směrem k autu. Cestou jsme pokusili ještě pár boulderů. Zastavili jme se taky na šutru "Garrone" kde měl Lukáš rest z minula v cestě "Let střemhlav" 6A+. Bojoval jako lev a zhruba po dvou pěknejch odletech z posledního chytu to nakonec urval. Ještě jsme ormkli boulder "H2O" za 8A+ od Rosti Štefánka a s nepochopením jsme se vydali k autu. Ještě jsme se stavili na skok v Ádru se vykoupat v jezírku, opět super koupačka jako vždy.

Navečír jsme se už všichni sešli ve stanovém městečku v Teplicích a tak jsme mohli začít popíjet. Vyrazili jsme do hospody se připravit. Byla nás opravdu grupa, zhruba 15 lidí. Do hospody za námi dorazil i Dara a tak jsme se mohli přesunout na náměstí kde jsme pokračovali v našem prasečím večírku až do nočních hodin. Postupně jsme se trousili ke stanům a ulehali ke spánku.

Sobota

Náladu náročného sobotního rána pokazil menší deštík. No co, aspoň se dneska nemusíme honit za výkony ve skalách a vůbec do nich vlastně nemusíme. Dopoledne jsme úspěšně prováleli a prokecali v mém stanu. Před obědem jsme se přesunuli na chatu ke Kuboj, kde jsme se usídlili na pergole a udělali si menší grilovačku. Odpoledne jsme se opět přesunuli do Teplic, aby jsme stihli finále v bouderingu žen. Bouldery byly suprově postaveny. Vyhrála naše oblíbená lezkyně Nelly Kudrová, takže večer bylo co zapíjet. Začali jsme klasicky v hospodě, já jsem tam i zkončil. Ostatní pokračovali všude možně i nemožně. Opět to byl super večírek, ostatně jako každý večírek tento víkend.

Neděle

Nedělní ksichty už nebyly tak svěží jako v předchozích dnech. Přecijenom je to popíjení do noci trochu znát. Jelikož to byl poslední den festivalu, tak jsme se dali tak nějak dokupy, pobalili jsme se a vyrazili opět ke Kubajzoj na chajdu. Tam jsme lehce poobědvali a dali jsme si odpolední nohejbal. Jelikož bylo v neděli opravdu pěkně, plán byl jasný - skály. Jenže kam, s ohledem na probíhající/končící festival bude všude narváno. Ráďa dostal super nápad a to Janovice, krásná a zakázaná to oblast. To nám ale přeci vůbec nevadí a tak jsme vyrazili. K nedělnímu vyblbnutí nám stačila jedna skalka kde je vedle sebe asi 5cest. Ráďa nám zpestřil odpoledne "Věchtem na skalách", video bude časem. Po lezení v Janovicích jsme se vydali na baštu k Petemu. Procházkou kolem Vraních věží jsme zamířili směrem k jezírku kde měl mít koncert Marián Varga, slovenský varhaník. Vstup byl 300kč, což se nám samozřejmě nechtělo platit. Vylezli jsme si teda na kopec nad jezírkem. Asi po 5ti minutách čekání na mistrův začátek se přiřítili zelení a začali vysírat. Nakonec došlo i na to, že sebou nahoru dotáhli policajta. Je zajímavé, že človek je celý rok nepotká a jen jde o komereční akci, ze který jsou prachy přijdou hned ve třech. No nic, přesunuli jsme se zpět k jezírku na turistickou cestu a na koncert Mariána nás pustili již bez placení, zhruba 20min po jeho začátku. Pobyli jsme tam asi pět minut a rozhodli se že jedem domů. Někteří jeli ještě pokračovat ke Kuboj na chajdu. My ostatní jsme se vydali, znavení, špinaví a smradlaví směrem k našim domovům....
Konečně je to tedy za námi. Festival v Teplicích opět nezklamal. Opět to byla super akce s obrovskou koncentrací známých tváří, opět jsem se celé čtyři dny bavil a tak jsem ulehal do postele opět spokojeně....Takže za rok v Teplicích....! :)
Fota zde.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.