Lidé padají z hor, protože tam nemají co dělat. To proto tam chodí, to proto tam umírají...

Písek 09

11. května 2009 v 18:45 | Košťa
Ve dnech 7.5.-10.5.2009 proběhlo soustředění našeho horo oddílu v Českém ráji. Vše začalo tím, že jsme se ve čtvrtek v odpoledních až večerních hodinách sjeli do zamluvené chaloupky. Vytahaly se soudky, rozložilo se spaní a roztopil se oheň...

Když jsme se ráno probudili, část vyrazila do skal a část na kolo. Skalní sekci jsem tvořil já a Puma. Dle plánu jsme vyrazili do Prachovských skal. Po příjezdu na parkoviště jsme byli příjemně překvapeni, když jsme místo 50kč platili jen 20kč, protože jsme horolezci. Vstup do skal byl jen na ČHSku. Byli jsme tedy velmi přijemně překvapeni. U nás v Ádru tohle jaksi nefunguje :( Průvodce na Prachov je trochu jiný, než ty na které jsme zvyklí z Křížáku a Ádru. Zvlášť je popis věží a zvlášť je mapka kde jsou jednotlivé věže zakresleny, každá se svým číslem. Hned u první věže se mi teda stalo, že jsem koukal na jinou vež. Nakonec jsem se do cesty pustil, ale hned z ní utekl a šel jinam. První den jsme vylezli celkem zhruba 5-6cest. Jako nejhezčí cestu bych hodnotil tu polední kterou jsme lezli. Jmenovala se "Jihovýchodní Hrana". Puma v ní trošku bojoval, ale nakonec jsme oba byli na vrcholu, jak blaha tak věže. Pro pátek to byl ve skalách konec. Když jsme dorazili zpátky na chaloupku, cyklistická část už byla zpět. Večer probíhal klasicky, popilo se, poklábosilo se a šlo se spát. Večerní pohodu nám jen trochu narušila menší přeháňka a noční déšť.

V sobotu bylo stále ještě mokro, takže jsme museli zvolit jinou skalní oblast nez Prachov. Vyrazili jsme i přez moji počáteční nechuť na Suché skály. Tam to probíhalo přesně dle mého očekávání, všude mraky lidí. Nicméně jich bylo méně než vloni. Opět jsme zde vylezli zhruba 5-6cest a vydali se k chaloupce, kde klasicky čekala cyklo část již u půlitrů. My jsme nezaváhali a chopili jsme se jich též. K večeru dorazil také David a Lenka. Měli pro nás připravenou přednášku o jejich pětitýdením výletu do Jižní ameriky. Ta byla velmi poutavá a zajímavá. Celkem měli připravených zhruba 250 fotek z Chile a Argentiny, kde tento výlet strávili. Po této přednášce jsem byl už docela utahanej, takže jsem to zabalil a šel spát.

V něděli jsem se pro změnu probudil až jako poslední, ale za to do krásného májového dne. Jelikož to byl poslední den který jsme zde měli strávit, muselo se uklízet. Bylo nás na to hafo takže jsme se mohli celkem rychle sbalit a vyrazit do skal. Tentokrát opět do Prachova. Zde jsem měl vyhlídnuté dvě cesty. Měli jsme stanout na dvou dominantách Prachova a to na Prachovské jehle a na Mnichovi. První při cestě byla Prachovská jehla, zamířili jsme tedy k nástupu a nabrali všechen potřebnej matroš. Těsně před nástupem zvoní telefon s informacema, že na chalupě kde jsme bydleli (vzádlená asi 20km) prší. Já jsem situaci vyhodnitil pozitivně a tak jsem se pustil do Západní Hrany. Při dolezu k druhému kruhu to samozřejmě přišlo. Chlapík z vedlejší skály říkal, že Trosky a směrem od nich se to valí na nás. Takže rychle připravit slanění a uprk do hospody. Když jsme zhruba po 20ti minutách do hospody dorazili, bylo již po dešti a za chvilku i vykouklo sluníčko. Nakonec jsme to teda mohli přečkat a dolézt to. Ze zahrádky se nám do skal už vracet nechtělo, takže jsme se asi po hodince rozprchli domů. Jehla a Mnich musí tedy počkat na přístí soustředění v roce 2010. Dříve se do prachovek asi nedostanu. Pohodovou cestu domů nám trošku znepříjemnili četníci. Naštěstí bez ztráty kytičky. Kazdopádně nám tento nádherný prodloužený vikend nezkazili. Kéž by bylo takovýchto akcí více....

Fotky se nachází zde a zde.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.