Lidé padají z hor, protože tam nemají co dělat. To proto tam chodí, to proto tam umírají...

Akce Bišík

21. září 2008 v 14:58 | Košťa
Od středy 27.8.2008 jsem s Mírou pobýval na barokním zámečku Bischofstein. Ve středu po příjezdu jsme postavili stan a vydali se na krátký průzkum místních skal a jezírka. Navečer jsme pak spěchali do hospody, protože tam zavírali už v 21hod. V hospodě nás nakonec nechali sedět až do zhruba půl jedenácté. Seznámili jsme se tam s jednou slečnou se kterou se nám moc pěkně povídalo. Škoda jen, že druhý den ráno musela jen domů a nestihli jsme se více poznat a užít si více zábavy. Středeční večer byl tedy u konce. Míra jakožto nevelký pijan si dal pět Kozlů, ty ho ale potrkali. Ráno jsem tedy u pravého předního kolíčku od stanu našel menší koláč, jakožto vzpomínku na středeční hospodu.
Čtvrtek měl být lezecký den. Dopoledne jsme odvozili několik kupek sena a tím jsme si odpracovali snídani. Práce s hráběmi a lopatou nás trošku zmohla, ale nakonec jsme vyrazili do skal. Jelikož se v místních skalách moc nevyznáme tak jsem prostě přišel pod skálu a začal někam lízt. Za chvíli jsem už ale slejzal, protože to prostě dál nešlo. Jelikož jsme nevěděli kde přesně se nacházíme, tak jsem vylezl na věžičku jménem "Profesorův kvak". Po prostudování vrcholové knížky jsem zjistil, že směr pod slaněním je volný. Udělal jsem si tedy sólo prvovýstup za VIIa. Věžička měla z téhle strany asi jen 6 metrů, takže žádná divočina. Dále jsme se přesunuli na nějaké trojky jejichž jména mi v paměti nezůstali. Nakonec jsme zkoušeli ještě jednu cestu o které jsem, jak jinak nevěděl zhola nic. Takže jsem si připsal další nevylezený směr. Každopádně to byl pohodově a přijemně strávený den ve skalách. Odpoledne jsme se vydali se podívat do Teplic, kde měl začínat mezinárodní festival horolezeckých filmů. Bohužel jsme tam byli příliš brzy a moc lidí ani stánků tam nebylo. Samotnému festivalu budu věnovat příští článek. Čtvrteční den jsme zakončili ještě focením u jezírka a na vyhlídce.
V podvečer jsme se odebrali opět do výše zmiňované hospůdky. Tentokrát to byl velmi poklidný večer s kulečníkem a několika pivy. Míra už svoji příhodu z minulého dne neopakoval, takže jsme mohli v klidu spát. V pátek jsme se již odebrali k domovu se zkulturnit na výše zmíněný festival. Celkově hodnotím akci "Bišík" za velmi zdařilou. Je tam nádherné prostředí a klid. Prostě je to balzám na nervy a nádherný oddych od každodenního života a shonu. Všem vřele doporučuji….

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.